Pampers to marka artykułów higienicznych i pielęgnacyjnych dla dzieci wchodząca w skład grupy Procter&Gample, której korzenie sięgają 1956 roku. Wtedy to Victor Mills, pracownik pionu badawczego P&G, poprosił współpracowników o opracowanie pieluchy jednorazowej. Inspiracją dla tego działania była prywatna niechęć do zmieniania pieluchy wnukowi. Pierwsze Pampersy wprowadzono na rynek w 1961 roku. Nie były one doskonałe - występowały w zaledwie dwóch rozmiarach, a pulpa puchowa powodowała, że były bardzo ciężkie i nieporęczne. Nie przeszkodziło to jednak w zyskaniu przez nie popularności. Wkrótce wprowadzono więc kolejne rozmiary (między innymi dla wcześniaków) i udoskonalenia (nowe zapięcia, dodatkowe systemu chłonne, cieńsze warianty). Marka Pampers poszerzyła także swój asortyment o chusteczki dla dzieci. Najnowszą innowacją firmy są pieluszki bez wybielacza chlorowego, substancji zapachowych, balsamu, parabenów, lateksu z kauczuku naturalnego i 26 alergenów zidentyfikowanych przez Unię Europejską. Chusteczki wprowadzone na rynek wraz z nową kolekcją zawierają 99% wody i bawełny premium.